30 Temmuz 2016 Cumartesi

Kelebekler Vadisi-ButterFly Valley

Tek kelimeyle "büyüleyici" diyebilirim Kelebekler Vadisi için... Her zaman aklımdaydı, fotoğraflarına bakıyordum internetten, ne zaman gidebileceğim acaba buraya diye.

Ölüdeniz'e geldiğimizde içimi bir heyecan kapladı, hemen Belcekız'a gelip teknelere sorduk ne zaman kalkıyor Kelebekler Vadisi'ne giden tekne diye. 5 dakika içerisinde kalktığını öğrenince apar topar park ettik arabayı ve koştur koştur yetiştik:) Yaklaşık 20 kişilik bir tur teknesine binerek, ~20 dakika içerisinde hedefimize ulaştık. Vadiye yaklaşırken heyecan doruktaydı, ilk kez o eşsiz manzarayı canlı canlı görebilecektim. Esas büyülenmeyi işte, vadiye ayak bastığımda yaşadım. Su inanılmazdı, rengi inanılmazdı, doğa inanılmazdı, sahil, kum, arka taraftaki yeşillik alan, sanki Lost adasındaydık... Hemen sahilde fotoğraf çekilmeye başladık. Nereye gideceğimizi şaşırdık heyecandan:)

Suyun rengi turkuaz, nasıl güzel, nasıl ılık, Kaputaş gibi yaramaz denizi, özellikle girişi. Seni alıp savuruyor. Yalnız hemen deniz girişindeki kayalar çok kaygan, ben 3 girişimde de kayarak girdim denize:) Yürümem mümkün olmadı pek. Bir de çıkarken dalgalar çok savuruyor, her tarafımız çakıl&kum oldu. Hemen sahilde duş var, tabii beklenti yüksek olmasın. Ama bizim için gayet yeterliydi. Hemen sahilin biraz arka tarafında balık restoranı var, biz çok aç değildik, kavun&karpuz&peynir söyledik. Ancak balık ekmek ya da ızgara balık çeşitleri de mevcuttu.

Şansımıza hiç kalabalık değildi, hatta bazen sahilde sadece eşimle ben kaldık, müzik yok, kalabalık uğultusu yok, tamamen doğayla baş başasın. Teknede bizimle gelen çoğu kişi şelaleyi görmeye gitmiş olmalı... Biz sahile vurulduğumuz için, arka taraflarda çok vakit geçirmedik ama kelebekleri gördük tabii vadinin iç taraflarına doğru gittiğimizde:) Sahil tarafında bol bol arı da gördük, eşek arıları uçup duruyordu. Vadide dört buçuk saat geçirdik, teknemiz tam vaktinde geri dönüş yoluna çıktı.

Ayrılırken, buraya mutlaka geleceğim diye geçirdim içimden. Özellikle de kalmalıyım, muhakkak geceyi geçirmeliyim dedim. Gecesi de bambaşka olur oranın eminim, ay ışığı, yakamoz...
İnsanın Bohemian Rhapsody dinleyesi geliyor Kelebekler Vadisi'nde:)

Herkese tavsiye ederim, ya da etmesem mi, doğal kalsın sonsuza dek, kalabalıklar bozamasın. Çok moral bozucu manzaralar da vardı, sahilde içilmiş bırakılmış sigara paketleri, kola fanta şişeleri. Niye mahvediyoruz güzelim ortamları? Çok yazık... Çok üzücü...

Mutlaka bir daha gideceğim, bekle beni Kelebekler Vadi'si:)




 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder